رضایی با تاکید بر حمایت دولت از مشاغل روزمزد، گفت: مشاغل بسیاری داریم که خرده پا و روزمزد هستند و چون نمی‌توانند در این ایام کار کنند، نگرانی بسیار شدیدی از لحاظ تامین معیشت دارند که امیدواریم وزارتخانه‌های مربوطه، سهمیه و ارزاق عمومی در اختیار آنها قرار دهند تا تحت فشار دوچندان قرار نگیرند.
کد خبر: ۸۲۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از شفقنا:مسعود رضایی در خصوص نحوه مدیریت کرونا در کشور، اظهار کرد: عدم یکپارچگی مدیریت در کشور ما، تازگی ندارد و بدون تعارف عدم اشتراک مدیریتی در طول انقلاب وجود داشته است و به دلیل وجود قدرت‌های مختلفی که در موازی هم قرار دارند، معمولا ساختاری که پاسخگوی مستقیم مشکلات باشد را نداریم.

به دلیل وجود قدرت‌های موازی معمولا ساختاری که پاسخگوی مستقیم مشکلات باشد را نداریم

او با بیان اینکه مشکلات ساختاری مانع از حل بحران کرونا شده است، گفت: ویروس کرونا با توجه به اینکه همه گیر است به مشکل اصلی کشور تبدیل شده و بارها در صحبت‌ها هم گفتیم که مشکل ساختار داریم و تا زمانی که ساختار ما شکل مدونی پیدا نکند و مقام ها و مسوولین، پاسخگوی گفتار و رفتار خودشان نباشند، این مشکلات حل نخواهد شد. امیدواریم این مشکلی که به وجود آمده، هر چه زودتر از بین برود و حداقل در اندیشه‌ای قرار بگیریم که ساختارهای اداری و مقام‌ها، پاسخگوی جایگاه خودشان باشند.

مشکلات ساختاری مانع از حل بحران کرونا شده است

رضایی با انتقاد از عدم توجه مسوولین به توصیه‌های وزیر بهداشت مبنی بر قرنطینه شهرها، اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت بهدشت به عنوان متولی مستقیم این امر، مدت‌ها است پیغام داده که بعضی از شهرها باید قرنطینه شود ولی عملا کاری صورت نگرفته است و نشان داده مقام‌ها و جایگاه‌هایی هستند که تمرد می‌کنند و حرف مقام مسوول بهداشتی را پذیرش ندارند لذا نگرانی عمیقی در کل کشور به وجود امده است.

بعضی از مسوولین کشور از دستورات وزیر بهداشت تمرد می‌کنند

او ادامه داد: اولویت مهم قرنطینه شهرها است و نیروهای انتظامی و نظامی باید تحت امر وزارت بهداشت، به عنوان متولی امر، قرار بگیرند و راه ها و ورودی ها را چک کنند تا وضعیت کشور از این حادتر نشود و حداقل بتوانیم شهرهایی که وضعیت بهتری دارند را حفظ کنیم.

شهرهای مهم را قرنطینه کنید تا وضعیت از این حادتر نشود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: متاسفانه کمبود امکانات پزشکی به حدی مشهود است که بسیاری از پزشکان و پرستاران با ما تماس می‌گیرند و گله می‌کنند که بعضا ماسک ندارند تا در موقع رسیدگی به بیماران از خودشان محافظت کنند. کمبود موادهای شوینده و ضد عفونی مردم را هم نگران کرده است؛ اما مساله مهمتر این است که بعضا در صدا و سیما خبرهای دهن پر کن پخش می شود که فلان انبار و محتکر ماسک و مواد شوینده را گرفتند درحالی که نتیجه این احتکارها اصلا به دست مردم و پرستاران نمی‌رسد! معلوم نیست که این اقلام کشف شده را چه می‌کنند که باعث شده کمبودها همچنان در بازار وجود داشته باشد.

مسولین بگویند که ماسک‌ها و اقلام بهداشتی کشف شده را چه کردند؟!

رضایی با تاکید بر حمایت دولت از مشاغل روزمزد، گفت: مشاغل بسیاری داریم که خرده پا و روزمزد هستند و چون نمی‌توانند در این ایام کار کنند، نگرانی بسیار شدیدی از لحاظ تامین معیشت دارند که امیدواریم وزارتخانه‌های مربوطه، سهمیه و ارزاق عمومی در اختیار آنها قرار دهند تا تحت فشار دوچندان قرار نگیرند.

متولیان امر ارزاق عمومی در اختیار مشاغل روزمزد قرار دهند

او در پایان خاطرنشان کرد: فارس با مرکزیت شیراز معمولا در ایام نوروز مهمانپذیر بوده است اما به خاطر حفظ سلامت مردم، من به همراه دیگر نمایندگان شیراز، نامه‌ای را خطاب به استاندار، به عنوان مدیر ارشد استان نوشتیم و درخواست کردیم تا ورودی‌های شهر را ببندند و از قبل هم به مردم اعلام کنند که مسیرها بسته است و به شیراز سفر نکنند که به دردسر هم نیفتند تا شاهد اتفاقات مشابه شمال کشور نباشیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار